Publicat de: cubiclaprinamericalatina | Decembrie 14, 2011

Ziua cu 31 de ore

Ziua cea mai lunga. Mexico City. 20°C la ora 8 pm. Altitudinea de aproape 2500 m nu pare sa ma deranjeze.  Nici schimbarea de fus orar. Tocmai am realizat ca am facut cu avionul in 12 ore cam 2/3 din dstanta pe care vreau s-o parcurg cu bicicleta. Ce sa-i faci, nu-s Henri Coanda, n-am creierul lui, ci doar nationalitatea. Eu ma misc mai incet. In metrou sunt singurul blond caucazian. Sute de ochi azteci se uita la mine. Insurgentes. Cobor. Ma intalnesc cu Ian. Imi spun: sigur e gay! Imi spune ca e gay. Ii spun ca nu sunt gay. Apartamentul lui seamana cu al lui Cahit din Gegen die Wand de Fatih Akin. Imi place. E o mizerie din aia boema. Iesim sa mancam ceva. Il intreb cum de traieste in Mexic. Imi spune povestea lui. E incredibila! Tineti minte ca are doar 21 de ani. S-a nascut in Franta, pe valea Loirei. A fost crescut de bunica lui. Pe parinti nu i-a cunoscut niciodata. Taica-su a plecat in lume inainte sa se nasca. Iar maica-sa a murit cand avea 5 ani. Are cateva poze cu ea, dar nu si-o aminteste prea bine. Asa ca a fost crescut de bunica-sa. Cand a implinit 16 ani i-a spus bunicii ca ar vrea sa vada America de Sud. S-au hotarat sa vanda tot si sa plece. Era fix inainte de criza.  Bunica-sa avea 99 de ani. A murit la 102, cand au ajuns in Mexic, dupa ce au calatorit timp de 3 ani prin Brazilia, Argentina, Chile, Peru, Ecuador, Columbia, Venezuela, Costa Rica. A incinerat-o aici in Mexic. A fost dat in judecata pentru asta de matusile lui. A castigat procesul. Bunica-sa i-a lasat prin testament o avere frumusica. A facut-o praf in mai putin de 1 an calatorind prin SUA si Europa. Acum isi castiga existenta lucrand ca traducator si interpret (engleza, franceza, spaniola, germana), si din roluri pentru reclame TV. 

Pe cand era in Madrid s-a intalnit, din intamplare, cu Pedro Almodovar. L-a urmarit pana a intrat intr-o cafenea si a intrat dupa el. Almodovar era cu 2 travestiti. A vrut sa-i ceara un autograf, dar Almodovar l-a invitat sa stea cu ei la masa. Au vorbit cam 30 de minute. Almodovar a plecat apoi in hotelul de vis-a-vis cu cei 2 travestiti.

In Mexico City sta in Zona Rosa pe strada Liverpool (foarte aproape de centru), langa ambasada SUA. Un fel de Piata Operei din Bucuresti. E locul homosexualilor, al lesbienelor, al travestitilor etc. Un fel de Sitges. Aici in cartier stau si Diego Luna si Gael Garcia Bernal. Se intalneste mai tot timpul cu ei, ori pe strada, ori in supermarket. Nu-i suporta. Cred ca motivul e heterosexualitatea lor. Cica pe Diego il vede mai des, mai tot timpul cu copilul lui. Pe Gael mai rar, ca nu sta tot timpul in DF. Aaaa, si Rafael Marquez (exFC Barcelona) sta aici.

In timp ce povestea gura mea imi lua foc. Mancam cochinita. Extrem de iute. Degeaba stingeam cu Horchada (lapte, suc de orez, zahar si scortisoara). Asa e aici. Totul e ori foarte iute, ori foarte dulce. Totul e in contrast. Cu oamenii se intampla la fel. Ori sunt foarte bogati, ori foarte saraci. Numai in DF sunt 21 de milioane.

Dupa ce se plictiseste de Mexic, vrea sa se duca in Slovacia sau Lituania.

E deja 13 decembrie. Ziua cu 31 de ore s-a terminat.

PS: Coca-cola tiene mas sabor aqui que en Rumania y una puta vale 30 pesos 😉

 

Responses

  1. Foarte tare, am impresia ca tocmai am citit prima pagina din noul roman inceput.

  2. mult succes in calatoria ta!


Lasă un răspuns

Categorii

